Pers & Media

coffee cup on a newspaper page. news on breakfast.Met een puur praktisch gerichte aanpak  voelen de deelnemers zich in de workshop pers en media al snel op hun gemak. Geen ingewikkelde theoretische stof, maar gewoon doen. De deelnemers komen uit verschillende geledingen. ZZP'ers, werkgevers, werknemers, instellingen, verenigingen, stichtingen en openbaar bestuur. 

Dagdeel 1:

  • Hoe ga ik mij voorbereiden op een interview?
  • Waar geef ik het interview?
  • Mag ik afspraken met de journalist maken over de inhoud?
  • Heb ik het recht om het interview voor plaatsing te lezen?
  • Mag ik zelf de bij te plaatsen foto bepalen?

Dagdeel 2:

  • Hoe vertaal ik het nieuws dat ik heb naar een helder persbericht?
  • Hoe verzamel ik de adressen waar ik mijn bericht naar toe wil sturen?
  • Neem ik eerst contact op met de media waar ik het bericht persbericht naar toe wil sturen?
  • Afweging maken: adverteren en interview?
  • Zit ik stil en wacht ik af na het plaatsing van mijn persbericht of sluit ik meteen met een campagne aan?
  • Soort persbericht: een nieuw product introduceren is wat anders dan vertalen van een probleem binnen het bedrijf of vereniging.

De training is er op gericht dat u de aangereikte tools meteen in de praktijk gaat brengen door een rollenspel.

Aantal personen per sessie: maximaal 8

Prijs: op aanvraag

Kosten locatie en consumpties: in overleg met de organisatie